Konstigaste kvällen 2010

Förra lördagen kom jag hem sent ifrån en heldag i Gbg med mamma, men hängde med några kompisar ut iallafall. BIG MISTAKE. Eller, jag gick hem till Lina där hon och Carro var o vi var inte helt sugna på att gå ut egentligen utan tänkte vara kvar hemma hos henne, men vid 12 vände det och vi skulle gå ut och se om det var folk på stan. I Uddevalla? Vilket skämt. På mortens var det nån högstadie-reunion för fyrtioåringar. Inte mycket folk på Harrys men vi tänkte fasen ha kul iallafall. Carro förstod inte riktigt hur jag och Lina kunde vara peppade i Uddevallas döda nattliv så hon gick hem. Haha.

Väl inne på Harrys dansade vi med dom konstigasta människorna och träffade folk man inte sett på länge, kul helt enkelt. :) Men vid strax efter 1 bestämde vi oss för att dra hem, då började det störda. Utanför står en tjej, typ 40 år, och bråkar med sin kille. Han var riktigt full och tydligen väldigt svartsjuk. Hon sa sig vara rädd för honom så vi bestämde oss för att göra en god gärning genom att hjälpa henne. Vakterna på harrys ringde polisen men dom kom aldrig så jag och Lina bestämde oss för att följa henne hem (typ 50 meter) så att hon kände sig trygg.

Jag följde med henne upp i hennes lägenhet för hon verkade verkligen behöva någon att prata med lite, hon sa sig bli typ misshandlad av mannen. Och vi köpte allt hon sa, varför skulle man tvivla på någon som är helt förstörd? Igen, BIG MISTAKE. När jag väl lyckas få kommit därifrån så bestämmer jag o Lina oss för att gå tillbaka sista 10 minuterna till Harrys för att dricka kaffe. Hade stått ute med tjejen i 2 minusgrader i typ 45 min. När vi är där så ser vi någon väldigt välbekant komma gåendes på kungsgatan, på väg tillbaka till krogen. Hahaha. Vad ska man säga? Här har vi ägnat en hel kväll åt att försöka hjälpa någon och vad gör hon? Går tillbaka till krogen och står o stöter på killar i baren. Sista gången jag köpte en snyfthistoria av någon man inte känner. Vi kunde inte göra annat än att skratta åt henne o åt situationen. Hon såg oss ju och så vinkar hon! Hahaha där saknades det nog några indianer i kanoten...


Kommentera inlägget här :