Julen -12

Hej min små fjun! God jul & god fortsättning allihopa! :) Jag har saknat att skriva här, verkligen, men har absolut inte haft tid. I söndags började vi med att fira jul hos Niklas föräldrar, där åt vi julbord och dom delade julklapparna då. Jag och Niklas gav varandra en sak då också, sedan gav vi faktiskt varandra dom andra paketen efter tolvslaget.. haha, som barn som inte kan vänta. ;) Jag hade tydligen vart snäll i år också för jag fick ett paket av hans föräldrar :D En ny rouge från clinique som är en av mina favoriter!

Yohanna kom till oss på kvällen och spelade bingolotto (uppesittarkväll) men vi vann inget. Väldigt ovanligt. :p
Julafton spenderades hos mamma som den alltid gör, vi kollade på kalle, åt julmat, spelade spel, lyssnade på julmusik och såklart - gav varandra julklappar. :) Haha. Fick bland annat pengar, innetofflor, en jordglob, köksmaskin m.m. :) jag tror att jag lyckades bra med julklapparna till Niklas i år iaf, han fick en Hilfiger-tröja och säsong 1 av game of thrones (blir ju lite av en present till mig själv med hehe). Hade ni vart snälla? :)

På juldagen var vi hos mamma igen och åt rester, som vi också brukar göra varje år ;) Niklas jobbade både julafton och juldagen så för första gången satt jag ensam hemma på juldagen istället för att gå ut, men skulle upp och jobba 07 på annandagen. Efter jobbet var det bara till att åka hem direkt för att fixa inför kvällen.. pappa o katarina + mina systrar med familjer kom hit och firade jul. Vi körde julklappsleken och jag lyckades få en jättemysig filt. :D Igår åkte vi till mormor i hunnebo och spenderade hela dagen där, det är alltid så underbart att komma till Hunnebo.. det är liksom en annan stämning där, mindre stress. Har alltid känt mig så lugn hos mormor, kanske är en grej från när man va liten? Att man alltid blev omhändertagen där, att man slapp fixa med mat oså. :) Skönt & välbehövt är det.

Idag skulle jag ha jobbat egentligen, men är genomförkyld så jag har sjukat mig och vart hemma. Ska vara hemma imorgon men men är förhoppningsvis friskare så att jag kan jobba på söndag och måndag. :)
Ni som känner mig vet ju att jag älskar julen, men om jag ska vara ärlig ska det faktiskt bli skönt med ett nytt år och att det kommer att bli ljusare & varmare ute för varje dag som går. Fick sommarkänslor idag för att solen var uppe lite typ, hahaha. Men tänk hur underbart det hade vart med en sensommarkväll nu? ;)

Nu ska jag se klart filmen och sen hoppa i säng. Tack till min underbara familj för underbara dagar! ♥

Puss / J








 

Kommentarer :

#1: Mamma

Tack själv..!!! Älskade unge, för en underbar jul!!
<3

skriven

Kommentera inlägget här :