en till listjävel...

...Tänker ni nog nu. Hahaha. Men eftersom detta är MIN blogg så har jag ju makten att lägga upp vad jag vill. Om ni sedan läser eller inte är ju upp till er. ;)

 

1. Hur gammal är du? 27. Fyllde ju år förra tisdagen. Be om ursäkt om ni missade årets viktigaste dag! ;)

 

 

2. Hur gammal känner du dig? Ibland 17 och ibland typ 45. Haha. Förr kände jag mig som en pensionär i en ung kropp men nu börjar det ju bli tvärtom. Hahaha.

3. Vad har du gjort i dag? Vart på torp med mamma, vart o kollat på möbler med N och beställt tapeter! :) (Köpte soffan igår men leveranstiden tar 8 veckor...;( ) handlat mat och massa påskgodis, kollat på film och tränat lite hemma. :) Ledig dag helt enkelt!

 (Denna tapeten..)

4. Vilken film såg du senast? Crazy, stupid, love. Kollar på den just nu i bakgrunden. Haha älskar'n.

5. Vem ringde du senast? Mamma. Oftast hennes eller Niklas nummer som är överst på samtalslistan typ.

6. Är du besatt av någonting? Nä. Eller jo, socker. Men jag jobbar (faktiskt) på att dra ner på det rejält. :) 

7. Är du rädd för blod? Nej? Fast jag föredrar ju att slippa blöda såklart. :P 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I vår slitna soffa, ska bli ett sant nöje att slänga den när den nya kommer! 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet i Sverige? Det fanns väl inte 5 olika under 90-talet?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej. Kanske lite. 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart som natten. Så att ingen ser mig när jag är ute och rondar på nätterna. Hähä. 

12. När vaknade du i dag? Typ 12 men gick upp 14. Japp. :D

13. Vilken är din favorithögtid? Helt överlägset julen, fast är nog lite av en sucker för dom flesta högtiderna. Desto fler tillfällen att fira något! :) 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I en hängmatta under en palm, på en strand nånstans i västindien. Tänk att spendera helgen så istället för att jobba 38 timmar som jag ska! :)

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Auschwitz - intressant att se men det räcker definitivt med en gång. Krakow hade jag kunnat tänka mig att åka tillbaka till iofs, :)

16. Hur vill du tillbringa din pension? I en hängmatta på en strand i västindien. Hehe. Vill vara lycklig, frisk och spendera dagarna med att hitta på massor med roliga saker. Resa massor! 

17. Vad lyssnar du på just nu? 2 låtar på repeat:



 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej. Daredevil-Josefine. :P

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Kaffe, te, bröd, saft och något gott. Hahaha nyttiga saker alltså. 

20. Vem är din favoritkändis?  Ellen Degeneres!

21. Vad är du på för humör just nu? Mystrött. Om det är ett humör. Haha, blir alltid kramig och klängig på N när jag börjar bli trött.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa. I love europe lalalalaa (minns ni låten från mello? hahaha)

23. Snarkar du? Nej. Perfekta sovkompisen alltså.

24. Vilka yrken har du provat på? Dealat blackjack och poker, vart kassabiträde, vårdbiträde och väktare.

25. Hur går du helst klädd? Converse, slitna jeans, slappt linne och min favoritskinnjacka.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Väduren

27. Vilket är ditt favoritgodis? Kexchoklaaaaaaaaaaad.

28. Vad sa du senast? Sjöng med i "now i've haaaad the tiiiime of my liiifeeeeeeeee" som spelas i filmen. :) Fint vare! 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hade bäst betyg i "självförsvar för tjejer" (hahah) och bild, men gillade alla ämnen där man slapp sitta i en knäpptyst lekionssal, alltså typ gympa, hemkunskap, slöjd, bild osvosv :)

30. Vad har du på dig just nu? En kycklingdräkt för nu äre påsk! 

 

 

31. Vilken är din favoritaffär? Don't know, men favoritmärke är Hilfiger och Tigha. :)

32. Vad har du för storlek i kläder? 36 typ?

33. Vad har du i dina fickor? Men kom igen, bättre frågor! 

34. Vad köpte du senast? Godis. Hahah

35. Hur många gånger har du flyttat? 6 ggr.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? Alla jag tycker om, obegränsat med mat och bra musik. 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska

38. Senaste filmen du såg på bio? Don Juan tror jag? Längesen ju.

39. Har du blivit sydd någon gång? En gång, opererade bort blindtarmen.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Svar ja.

41. Vad åt du till frukost? Samma som varje morgon, 2 mackor. Skriv upp denna intressanta info! ;) 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick tvåan på gymnasiet, hade mitt första "seriösa" förhållande, bodde fortfarande i huset i Ljsk, spenderade mycket tid i gbg och försökte väl lista ut vad man skulle göra efter gymnasiet o med livet. ;)

 

Haha den kepsen alltså :)

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej. Det är rätt konstigt. :P 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Niklas bytte till sommardäck på bilen. Haha

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Brevid sängen?

46. Vad var det sista du åt? Kvällsmat = grovt bröd med ost och massor med gurka. Gooooott. Skriv upp! :P

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Oftast 15. Jobbar ju natt.

48. Är du blyg? Njae. 

49. Har du något tatuering? Nä inte ännu, men när jag var 15 ville jag inget hellre än att ha en svanktatuering. Hahaha. Tur att jag inte skaffade någon!

50. Har du varit med om en bilolycka? Har ju krockat lite bilar, ja. Men klarat mig bättre än bilarna. Och det är ju väldigt bra. :) 

51. När flög du senast? Hem från London, men dit flyger jag om cirka en månad igen! LONDON BABY! :)

 


52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jag är hemlisarnas gud. :)

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gillar FAKTISKT de flesta träningsformerna, men älskar ju att dansa.

54. Har du några husdjur? Bara Niklas. Hehehe. Annars har vi en och annan spindel här hemma, men dom avlivas oftast. Vill dock ha en hund men Niklas verkar vilja vänta så jag kanske köper en och gömmer den. :P 

55. Vill du gifta dig? Mjo. 

56. Var växte dina föräldrar upp? Hunnebostrand / Skara.

57. Har du någon gång ringt polisen? Joorå. 

58. Vilka är dina största svagheter? Min grubbliga sida och mitt sockerberoende. ;) 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Josse, Jossan, Sine, Josie, Juicy J (hahaha eller inte)

60. Vad ska du göra imorn? Ta en prommis, som min syrra skulle sagt. ;) Inga andra planer förutom jobb som börjar 20.40.

 


OM ni har läst hela så kommentera här så skickar jag er ett påskägg med godis! Hahaha :D

 

Kommentarer :

#1: Mamma

Tack...ser framemot ett påskägg!! Ha ha <3

skriven

Kommentera inlägget här :