sunshine

Helgen har bestått av jobb och inte så mkt mer. I fredags fikade jag med yohanna på espresso house, i lördags innan jobbet hade vi ett singstar-battle haha och igår hann jag verkligen ingenting innan jobbet. Meen idag så har jag, niklas o mamma vart på snäckan och fikat i solen, efteråt åkte jag & N till torp där jag fyndade en väst på rea, vi köpte lite goda (men nyttigare än vad vi brukar) snacks och kollade lite på utbudet av en ny gräsklippare. Så himla tråkig - men nödvändig - utgift. Men men. Yohanna kom hit en sväng ikväll också, så vi drack te och tränade ännu mer på singstar. Hehe. Så himla kul!

Jag blev så sugen på att göra hemmagjord müsli nyss, så det fick det bli. Det går så himla fort att göra, och man kan ju ta precis allt man tycker är gott. Haha. Väldigt smidigt! Ta några deciliter nötter / olika gryner / frön som ni tycker om och sprid ut på en plåt med bakplåtspapper, sätt ugnen på 175 grader, ringla över en blandning på olja + honung + vatten, in i ugnen i cirka 15-20 minuter (rör om några gånger) - klaaart! Efteråt blandar man i torkad frukt, russin osv som inte behöver rostas i ugnen. Blir jättegott! Jag hade i massor med kokos idag och det luktar så sjukt gott här hemma nu. :) Nu ska jag fortsätta med tvätten en stund, sen ska jag nog försöka somna lite tidigare än vad jag brukar. Är såå trött efter helgen! 
 
 
 

Lite "nyttigare" godsaker, haha. Köpte ekologiska bananchips och fettfria popcorn + ananas. Goooott!


Väst från H&M, den var på rea så priset var endast 200:-. Wohoo! :)


Hemmagjord müsli coming up! 


Resultatet = en burk med kokos/banan samt en med kokos/banan/chia coco. :)
 

Kommentarer :

#1: Mamma

Snygg väst!!
Åh det lät gott med hemmagjord musli!!
Jag har aldrig gjort det, men funderat massor på att testa det någon gång!
Puss

skriven

Kommentera inlägget här :