tålamod?

Idag har mitt tålamod testats flera gånger (framförallt i mitt förhållande), och tillslut rann det över lite tror jag.. Hur jag löste det? Satte mig i bilen & åkte till citygross där jag köpte choklad. Hehe. Listar några (säkert banala) saker som fick "bägaren att rinna över", så får ni gärna kommentera ifall ni tycker att jag överreagerar eller om det är helt logiskt.
 
* Dagen började med att jag gick upp för att göra frukost, och jag tänkte göra juice med vår nya maskin. Men den var isärplockad (det är typ 6 stora delar som ska diskas), nydiskad och låg vid vår spishäll. Vi har ju en glashäll och Niklas verkar ha en extrem förkärlek till vår sprayflaska med putsmedel/rengöringsmedel till den. När jag ska sätta ihop råsaftcentrifugen så inser jag att det garanterat sprayats sånt medel även på den (då han precis använt det) och inte bara på hällen då delarna låg precis brevid = måste diska om allting. Detta i samband med att vara jättehungrig och nyvaken gjorde inte starten av dagen till en av de bästa, så halvvägs genom rengöringen av hela maskinen så struntade jag i det och puttade ner det i diskhon. Haha. Överreaktion eller ej? Ett + till N för att han städat (såklart), men ett lite större minus för att han inte bara kunde flyttat på sakerna. Visst är man noga med att plocka undan saker som man har mat i/på när man använder starka medel, eller är det bara jag som är pedantisk?
 
* Efter frukosten skulle vi städa då Niklas föräldrar skulle komma på fika på eftermiddagen. Vi börjar städa upp i lägenheten och jag tar fram ajax wipes för att städa badrummet, då ser jag att N har använt dom också men inte stängt igen förpackningen ordentligt (och då vet ju alla som använder sådana att dom torkar). Trots att jag sagt till honom typ 10 ggr att man måste göra det. Haha. Ibland (oftast) känns det som att jag pratar med en vägg när det kommer till sysslor hemma, och det påverkade självklart att det känns som att jag har det absolut största ansvaret hemma. Men samma sak igen, ett + att ens sambo hjälper till (fast varför skulle personen inte göra det..?) men ett minus att personen gör det på "fel sätt". Hehe.
 
* Mitt nässpray var slut när jag vaknade, och jag är tyvärr rätt beroende av det så jag fick väl lite.. eh, panik. man måste ju kunna andas. Haha.
 
* Tv-spel. Alltså fuck vad jag hatar det. Oftast. Tyvärr har jag en sambo som tycker det är ett kul tidsfördriv, men kanske inte riktigt kan hantera förlusterna i spelen..... heheee.
 
Lägg på lite magkatarr och en fika med svärföräldrarna (som var jättetrevlig alltså, men en sån här dag hade vart skönt att dra täcket över huvudet) så blir det komplett. ;) Vissa dagar klickar man helt enkelt inte. Men efter en sen middag som var välbehövd (pga blodsockerfall/svajande humör) & att vi rensat luften så blev det genast bättre. Man ska inte bry sig om allas fasader på sociala medier osv, man måste inse att livet går upp & ner, allting kan inte alltid kännas jättebra. Och det är okej. När man var yngre så kunde sådana dippar betyda slutet på ett förhållande, man insåg inte att det är en del av en relation. Någonting jag har lärt mig är att det är okej att inte känna sig kär hela tiden, jag tror att det är näst intill omöjligt när man är runt en person 24/7, men det viktiga är att hitta tillbaka till det. Och det har vi som tur är alltid gjort. ♥
 

Kommentera inlägget här :