150310

Imorgon ska jag till läkaren, och det känns som att mitt besök kommer att ta en stund då det är mycket som ska "kollas upp". Haha. 
 
Ska ta olika blodprov, gå igenom min rosacea (äntligen!) så att jag kan få någon superkräm eller tabletter som hjälper. Är så himla trött på när ansiktet "flushar", det triggas av så himla mycket olika saker också.. typ alkohol, att det blåser ute, om det är väldigt varmt inomhus, att bada varmt, basta, stark mat.. u name it. Inte så jäkla kul faktiskt. Jag jobbar ju mestadels utomhus på nätterna och då tar verkligen ansiktet stryk, och när jag då är inne i värmen på rasten så bränner det om kinderna och jag blir KNALLröd. Sista tiden har det även börjat påverka ögonen lite, hade ingen aning om att rosacea kan sätta sig där, så jag är rödsprängd och ögonen svider & är torra. Så jag håller alla tummar jag har att jag kan få något som hjälper imorgon! Någon av er som också har problem med detta? Det är tydligen en väldigt vanlig "sjukdom" i sverige.. man kanske ska ta och flytta till västindien då? :)
 
Nog om sånt tråkigt. Fast igår var jag hemma från jobbet pga min mage. Hahaha. Alltså... ni hör ju. Klagomoster nr 1 just nu. Hur som helst så har min magkatarr skött sig bra länge, men den kände väl att det var dags att påminna mig om den för någon vecka sen, så sen dess har jag definitivt känt den. :) Trots att jag äter omeprazol 2 ggr / dag. Skoj. Japp... Eller? 
 
Men idag har det känts lite bättre, så jag är faktiskt positiv ändå. :) Har vart och handlat mat & när vi kom hem lagade vi en av mina favoriträtter, kycklingsallad med fetaost, soltorkade tomater, pesto osv. Så himla enkelt men sååå gott! Skulle nog kunna äta det varje dag utan att tröttna. :)
 
Och något jag måste dela med er, jag har skrattat åt detta sen igår.....
 
 
 


Hahahaha. Jag skrattade så att jag grät till denna igår. Kan berott på hur övertrött och uttråkad jag var iofs. :P Men sista 2 minuterna tycker jag dom skulle struntat i, för då förstörs typ hela klippet, men första 6 minuterna är skoj. Haha!
 

Kommentera inlägget här :