känslorna är all over the place

Som prins Daniel sa. Jag har velat blogga i flera dagar men min dator mår inte så bra, så jag har hållt på i 3 dagar (!) med att flytta över alla mina bilder till min nyköpta externa hårddisk. Jag hade sammanlagt 32 000 (helt sjukt) bilder på den gamla hårddisken + på min dator.. bilderna är från 2001 t.o.m idag typ. Alltså har jag tagit cirka 2370 bilder per år. Hahaha. Helt normalt.
 
Så om min dator får för sig att lägga av strax så är förhoppningsvis alla mina bilder i säkerhet. Det är på riktigt en av mina rädslor, att bli av med alla kort. Tänk vad mycket minnen osv från alla resor man gjort? hur som helst. Det blev en extern hårddisk från seagate på 1 tb, och det kan nog inte ens jag fylla upp haha. Ett stort + är att den är slim, så den är inte mycket större än min iphone 6. Nu kan vi kasta den gamla som är lika stor som vår micro typ, hahaha.
 
Annars har helgen vart lugn. Den har vart rätt lik de flesta av våra lediga dagar, vi har hängt på café, fixat lite hemma o så. Något vi däremot inte brukar göra är att vara barnvakter åt mina syskonbarn, men det var vi igår! Jenny & Thomas var på Carola, så Elin & Elsa spenderade eftermiddagen / kvällen hos oss. Vi åt pizza, kollade på film, målade i elsas målarbok, kollade ännu mer på film.. haha. Det var jättemysigt iallafall. Tror jag och Niklas hade det roligare än barnen, det blev nästan lite kamp om kritorna när vi skulle "hjälpa till" att måla i målarboken. ;)
 
Tillbaka till rubriken. Senaste tiden har jag känt så. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag känner lite mer om det mesta mot vad jag brukar. Inte att jag känner mig ledsen vs jätteglad, utan bara att mycket har kommit upp till ytan. Och det är nog bra, att fundera på varför och bearbeta saker. Eller så kanske det bara är våren som är på gång och gör att man känner sig mer levande igen? :)
 
 
Vi gjorde hemmagjord pizza i fredags med ruccola, fetaost och lufttorkad skinka. Så gott!! :)


Nattfika, haha. Helt normalt med kaffe klockan 03. Och vindruvor är godare än allt godis! :)


Dom här 2 alltså <3
 
Min och Niklas orm, haha.
 
 
 
Och jag har förstått att någon av er som läser bloggen gör det av fel anledningar, varför är ni inne och läser en blogg om ni ogillar personen som skriver den? Nu kanske det inte riktigt är så illa, men varför störa sig på någon man inte känner? Skulle vara tråkigt att behöva lösenordsskydda bloggen pga troll som näthatar. Vuxna människor som hugger varandra i ryggen kan vara det värsta jag vet, har ni inte tillräckligt med vett för att vara kapabla till att prata med mig ifall det är något ni undrar över istället för att snacka skit? Herregud, ibland undrar man över mänskligheten alltså. 

Kommentarer :

#1: Mamma

Sista delen i ditt inlägg, är verkligen bra! Jag kan heller inte förstå, varför man läser en blogg om man nu retar sig på vederbörande!!
Klart att det är lättare att prata bakom ryggen, då slipper man ju konfronteras med den det gäller...för det vågar dom ju inte!!
Älskar dej!! Puss

skriven

Kommentera inlägget här :