I'm back!

Jag har haft suget efter att börja blogga igen ett tag nu, så sagt & gjort - i'm back! haha. Hoppas att det håller i sig denna gången, tycker det är kul att kunna gå tillbaka och kolla vad man skrivit tidigare år.. och denna bloggen går tillbaka till 2009 tror jag, alltså året då jag och N flyttade ihop. :) 
 
Jag har under 2 år bloggat av och till på min och yohannas blogg ( josefineyohanna.blogg.se ) men sista året var det bara jag som bloggade så lusten försvann lite. Hade tänkt att ta upp den bloggen igen, men denna är ju bara min så det fick bli såhär. Tänker dock inte ta bort den andra, där har jag skrivit allt om bröllopet osv, och det vill jag absolut kunna gå tillbaka och läsa om i framtiden. :)
 
Så. Är ni några kvar som är inne här? Haha. Jag kör några snabba frågor & svar som en uppdatering och sen så blir det nog iaf ett inlägg om dagen här framöver. 
 
1. Två sanningar om dig själv - Jag har en ganska trotsig personlighet, så när någon ger mig ett råd så gör jag oftast tvärtom. Haha. Och jag gillar inte stora förändringar i livet, men jag önskar verkligen att jag hade en mer äventyrlig sida.
2. Senaste köpet - Senaste stora köpet (antar att frågan inte syftar på maten jag köpte tidigare ikväll haha) var när jag köpte bilen i somras.
3. Vem gör dig lycklig - Min man. Och familj + vänner såklart.
4. Vad gör dig ledsen -  Mäns våld mot kvinnor.
5. En dröm - En dröm som förhoppningsvis kan uppfyllas inom max 5 år är att flytta till hus.
6. Senaste smset löd - "japp". Festligt sms! :p
7. Favoritplats - Hemma! Jag har tidigare vart väldigt rastlös men trivs så himla bra där vi bor, och känner inte alls samma stress att man måste hitta på saker längre. Kanske börjar bli gammal? ;)
8. Vart skulle du vilja vara nu - Amalfikusten. Skulle ju inte klaga på att byta ut höstvädret till lite sol & värme, och Italien ligger högst upp på vart jag vill resa nästa gång. 
9. Konstiga vanor - Kanske ingen konstig vana, utan snarare ett beroende, men klarar inte av att hålla mig vaken en hel dag utan koffein haha. Men andra konstiga vanor är det nog lättare att fråga typ Niklas om, för om jag gör konstiga saker på rutin så vet jag troligtsvis inte om det själv. ;)
10. Favoritmat - Italienskt & grekiskt. 
11. 3 låtar du inte tröttnar på -
Coldplay - The hardest part
Bruce Springsteen - I'm on fire
Mumford & sons - Reminder
12. Favoritfilm - älskar Into the wild, meen en film som jag aldrig tröttnat på är Pretty woman. Klassiker! :)
13. Vad sjunger du i duschen - Sätter alltid på en spotifylista när jag ska duscha och sjunger med till vad som än spelas, haha.
14. Intressen - När skulle jag hinna med att ha en hobby? Haha. Jag jobbar natt och lever ett rätt annorlunda liv jämfört med de flesta jag har i min närhet. Jag jobbar ju enbart nätter på ett 5-2 schema, så jag vänder aldrig tillbaka dygnet. Ifall jag skulle försöka skaffa mig en hobby (typ ta gitarrlektioner som jag velat länge) så är det ju inte direkt som att det går kurser mitt i natten. ;) Men intressen jag har är musik, träning, film, resa till nya ställen osv. Vill lära mig gitarr och i framtiden kanske ta några fler kurser på universitet/högskola, gillar att lära mig nya saker. Blir lätt uttråkad när det känns som att man inte utvecklas.
 
 
Såå! Ska stänga av datorn, lägga undan högskoleprovböckerna för inatt och dricka upp mitt kaffe, för nu ska jag byta om och åka till gymmet! :)
 
 
 
   

 

Kommentarer :

#1: Mamma

Välkommen tillbaka!

skriven

Kommentera inlägget här :