why so serious?

Jag kommer att (viilken dag som helst nu, hehe) skriva om hur det var i England. Ska skriva massor om vad jag tyckte om landet, birmingham, london osv. Men nu till nått annat. Rädslor. Jag har tänkt mycket på detta, som jag gör med det mesta - neurotisk som jag är, och undrar vad vissa grejer kommer ifrån.. Typ mina största rädslor:
 
* Flygrädd. Jag har aldrig vart med om något traumatiskt när vi reste när jag var liten, vad kommer sånna rädslor från då? När vi skulle till Birmingham nu i början på december så började ångesten redan 2 veckor innan, och veckan innan kunde jag seriöst knappt sova om nätterna. En helt sjuk oro inuti liksom. Gick till v-centralen och fick några bra tabletter som jag tog både på vägen till england och hem, såklart. Funkade okej, nu flög vi iofs i ett väldigt litet plan så att turbulensen känns mycket mer, men det fanns helt klart en ångest där. Nästa gång jag flyger ska jag ta dubbel dos så att man somnar. :P hahaha
 
* Rädd att grubbla mig galen. Helt seriöst. Läste hanapee's blogg och kände igen mig så sjukt mycket i hennes inlägg om rädslor. Hon hade en punkt på listan där det stod att hon var rädd att bli psykiskt sjuk. På riktigt. Och jag förstår henne så jäkla väl, ibland när man har ångest eller är deppig så känns det ju som att det aldrig kommer att kännas som vanligt igen. Tänk om man "fastnar" i det läget liksom? Det gör man självklart inte, men dum tanke.
 
* Att bli lämnad av människor jag älskar. Det finns en självklar anledning till denna punkten, och till varför jag tycker det är så himla jobbigt med att lämna / bli lämnad, men det tänker jag inte ta upp här på bloggeeeeen.
 
* Att tappa kontrollen: Niklas brukar driva om att jag är det värsta kontrollfreaket han mött typ, men såå illa är det faktiskt inte. Hehe. Jag tycker (läs: måste ha) om att ha kontrollen i alla situationer. Men det är ju inte så konstigt? För varje gång jag inte haft det har det gått åt helvete med saker. Den sitsen sätter jag mig inte i igen. Men det kaaaanske har gått till överdrift lite nu det sista. Jag vill planera allt typ. Känner du igen detta Anna? hahaha ;)
 
Om ni hade mött mig för 10 år sen så hade jag vart tvärtom. Gjorde typ bara oplanerade och dumma saker, var rätt bekymmersfri och oroade mig sällan. Allt har för- och nackdelar. :) Någon som läst hela vägen hit..? Hehe. Detta är hur som helst mitt nyårslöfte inför 2014 - jag ska jobba stenhårt på att få bort rädslorna! :) 
 
 
Men bortsett från detta så är jag en jättetrevlig person. :P hahaha. Kanske inte sålde in mig själv så bra nu?

Kommentarer :

#1: Mamma

Låter som ett fantastiskt Nyårslöfte!!
En sak skall DU veta...Jag lämnar dej aldrig!! Hi hi
Älskar dej <3

skriven
#2: Annabanana

Hahaah jooodå ja känner allt igen mej. Men de låter inte som duu? Hmm du har nog börjat bli gammal :P ja har ju alltid varit sån.
Allt du skriver om är för att du TÄNKEER fööör mkt! Sluta tänk i fundera på aaallt. Tänk bara på de viktigaste :) mej till exempel, godis, Sthlm, vilken färg du ska ha på sockarna imorgon. Kanske lite på niklas o jobbet ibland hehe. O de där me att flyga e ju bara för att du e en liten fegis o för mkt tänk haha! Näää slutdiskuterat! Nu e de så, bara att gilla läget! när kommer du hiiit? :)

skriven

Kommentera inlägget här :