äntligen..

..tänker ni, ääntligen uppdaterar hon. Haha. Eller så har ni inte ens saknat uppdateringarna. ;) Jag har jobbat hela helgen som ni kanske förstått (jag tjatar ju om det varannan helg, hehe).
 
I torsdags var jag och niklas hemma hos bella & micke på en fika- och speldejt. Jättemysigt! Vi spelade vårt nya spel "iKnow" som är lite som TP, fast med lite mer strategi. Det var hur som helst kul och en väldigt lyckad kväll. :) Fredag, lördag och söndag spenderade jag alltså på jobbet. Natten som gick var nog en av de lugnaste nätter sedan jag började på Securitas, inte ett enda larm på 12 timmar. :) Så skönt! 
 
 
Inatt var ju även oscarsgalan (som jag hade på i bilen av och till hela natten), och om det är någon "gala" som jag gillar så är det verkligen den. Jag har nog sett oscars så länge jag kan minnas, och det är något speciellt för mig. Alla stora skådisar är på plats, det är alltid en bra show och duktiga artister som uppträder. Och självklart kul att se vilka som kammar hem priset för bästa skådespelare/skådespelerska samt bästa film. Såg ni galan? Vad tyckte ni om vinnarna?
 
Bästa skådespelare vann Eddie Redmayne för sin roll som Stephen Hawking i filmen The theory of everything, och jag tycker det var ett självklart val. Jag har inte sett filmen ännu, men sett flera trailers samt läst recensioner. Måste se den snart, verkar otroligt bra! (Kommer antagligen gråta några liter i den också..)
 
Bästa skådespelerska vann Julianne Moore för sin roll i Still Alice. Har inte sett den heller, inte heller har jag läst så mycket om den så jag kan inte riktigt ha en åsikt. Tycker att hon är en bra skådis och filmen handlar ju om Alice som har fått Alzheimers, och den verkar också riktigt sevärd.
 
Bästa film vann Birdman. Har ni sett den? Filmen har fått sjukt bra kritik, men jag är seriöst inte så sugen på att se den. Den är garanterat grym, men jag tror inte det är min typ av film. Jag vill däremot se The imitation game och Selma som var nominerade igår! Verkar som underbara filmer. 
 
 
Haha, nog med mina amatör-recensioner och filmsnack. :) Idag har jag inte gjort mycket, jag åkte med mamma till torp för en fika och påfyllning av kylskåpet. Nu sitter jag i soffan och kollar på keeping up with the kardashians - en normal måndag med andra ord. ;) haha!
 

Kommentera inlägget här :