inkräktare

Idag har jag vart med mamma på torp (haha förändringar är tydligen inget för mig :p), där vi drack kaffe och jag spanade på saker jag skulle kunna önska mig på min födelsedag. Hehe. Jag hade spanat in en så himla fin klänning från Hilfiger, men den satt tyvärr inte alls bra... Trist, men min plånbok var nöjd. :)
 
Väl hemma fixade vi mat innan Niklas drog iväg och spelade hockey. När han precis har åkt så upptäcker jag att jag inte är ensam hemma, några meter ifrån mig är den vidrigaste typen av inkräktare, den stora husspindeln. Och namnet stor husspindel passar bra på denna, för den är verkligen det. 
 
Jag har aldrig vart rädd för spindlar tidigare, jag har ju inte heller velat ha en som husdjur, men sista åren har jag börjat tycka att det är mkt jobbigare att hitta dom inomhus. På sommaren har vi ofta spindlar inomhus då vi har öppna dörrar / fönster, och bor i radhus (och har natur runt om). Men dom dyker redan upp alltså?! Inte okej.
 
Vi körde hur som helst arga leken ett tag, tills jag lyckades få in den i en bägare. Där fick den vara ett tag och fundera på vad den gjort tills jag låst upp dörren och kastade ut den. Haha. Jag kastade seriöst ut den säkert en meter, men den var nästan innanför gaveln igen innan jag hade hunnit stänga dörren. Snabba jäklar. Haha. Efteråt kändes det som att det var spindlar överallt. Fy!
 
 
...behöver jag tillägga att jag har stooorstädat varje vrå hemma efter + skrubbat av mig i duschen? Hjälpte ångesten lite iaf. ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här :